Monday, December 19, 2005

Letter 4

Here is my most recent letter #4. I am telling the story of the raccoons from last weekend.

토요일, 나는 흥분 시키는 체험한 일 있었어요.
토요일, 나는 흥분되는 경험을 했어요.
Saturday, I had an exciting experience.

아침 일찍이, 나는 혼자 사무소 이었어요.
아침 일찍, 나는 혼자 사무실에 있었어요.
Early in the morning, I was alone at the office.

소리 들었지만 같이 일하는 사람 없었어요.
어떤 소리를 들었지만, 같이 일하는 사람은 아무도 없었어요.
I heard a noise, but no co-worker was there.

로비에 겄었어요. 나는 너무 기습핬어요.
나는 로비로 갔어요. 나는 너무 놀랐어요.
I went to the lobby. I was very surprised.

로비에 두 미국 너구리가 천장을 실패로 끝났었어요!!
로비에 두 마리의 미국 너구리가 천장에서 떨어져 있었어요!!
In the lobby, two raccoons had fallen through the ceiling!!

경찰관을 전화핬고 그분들 사무소를 왔었어요.
경찰관에게 전화를 했고, 그들은 사무실로 왔어요.
I called the police, and they came to the office.

그리고 우리가 미국 너구리들을 쫓아냈었어요.
그리고나서 우리는 너구리들을 쫓아냈어요.
Then we chased away the raccoons.

끝.
The End.

VOCABULARY

Raccoon 미국 너구리
Ceiling 천장
To fall 떠어지다 or 내리다 /떨어지다. 내리다
To fall through 실포로 끈나다 or 수포로 돌아가다
/실패로 끝나다 , 수포로 돌아가다.
Policeman 경찰관
Surprise (verb) 기습 하다 / 놀라다
To telephone 전화 아다 or 얘기 하다 / 전화하다 , 얘기하다
To chase away 쫓아내다
Excite (verb) 흥분 시키다
Excitement 흥분
Exciting 흥분 시키는
Experience 체험한 일 / 경험, 체험
Office 사무소
Early 일찍이
Noise 소리 / 소리, 소음
Co-worker 같이 일하는 사감 / 같이 일하는 사람 , 직장동료,
함께 일하는 사람

Lobby 로비

3 comments:

Anonymous said...

Chris...
Who is your Korean teacher (red line)?
If not, your skill for Korean letter is so fantastic...^^

Chris said...

Woojin - Sorry, my teacher identity must remain a secret. See ya mate.

Anonymous said...

Great job!!!!